Telenet ondervindt een storing. Hierdoor is het voor veel klanten onmogelijk mobiele data te gebruiken of te bellen. De hinder treft duizenden klanten.
De telecomprovider bevestigde de storingen en meldt in een heropstart-proces te zitten. Of dat de problemen snel zal verhelpen, valt niet in te schatten.
Concurrerende telecomproviders hebben geen officiële melding gemaakt van een storing, maar volgens de site allestoringen.be zijn die netwerken ook niet vrij van problemen. Bij Proximus en Orange meldt de site momenteel “Volgens gebruikersmeldingen zijn er momenteel problemen bij X”. Deze telecomproviders verlenen hun mobiele diensten via een eigen netwerk.
Onderhoudswerken
De eerste meldingen van de storing bij Telenet kwamen rond 7 uur in de ochtend binnen. Telenet weet waar de storing vandaan komt. Woordvoerder van het bedrijf Bart Boone, geeft meer uitleg aan HLN: “Vannacht zijn er geplande onderhoudswerken geweest. Helaas ging er helemaal op het einde iets mis.”
Het heropstart-proces geeft klanten in verschillende fasen opnieuw toegang tot de mobiele diensten van Telenet. Boone geeft aan dat verschillende klanten reeds opnieuw toegang hebben tot het netwerk, maar weet niet hoe lang de storing bij anderen nog voelbaar zou zijn. Bovendien “kan een onstabiele verbinding nog even duren”, voegt hij eraan toe.
De telecomprovider biedt ook internet- en televisie-diensten aan. Deze zijn niet getroffen door de storing.
We volgen de problemen door de dag op en updaten dit artikel wanneer dat nodig is.
Lees ook: Geen groei, maar daling lijkt de trend voor de mobiele datamarkt