1 min Ondernemen

Omada neemt meer afstand van moederbedrijf TP-link

Omada neemt meer afstand van moederbedrijf TP-link

TP-link herpositioneert Omada. Het merk wordt daardoor minder afhankelijk van het moederbedrijf.

Omada krijgt een nieuwe website, een uniform accountsysteem en beter ondersteuningssysteem. Volgens TP-link toont de herpositionering de sterke betrokkenheid bij de B2B-gemeenschap. Het merkt zal zelfstandig naar buiten kunnen treden, om zakenpartners wereldwijd te kunnen versterken met full-stack services.

Zelfstandigheid

In het nieuwe logo komen TP-link en Omada niet langer op dezelfde hoogte te staan. Een verwijzing naar het moederbedrijf blijft er wel, maar de zelfstandigheid komt duidelijker naar voren. Meer informatie over de oorsprong van het logo, beschrijft Omada in het officiële bericht.

Vergelijking van TP-Link Omada-logo's: bovenaan staat het ontwerp voor 2016-2024 met het TP-Link-pictogram; onderaan staat het ontwerp na 2025 met grotere tekst 'Omada by TP-Link'.

Bron: Omada

Omada is een aanbieder van netwerk-oplossingen zoals switches, gateways en controllers. Het bedrijf biedt ook ondersteuning bij nieuwe technologieën zoals Wifi 7.