Het AI-platform MarketLeap heeft een Series A-investeringsronde van 8 miljoen dollar (7,7 miljoen euro) afgerond onder leiding van Smedvig Ventures.
MarketLeap ontwikkelt een geïntegreerd platform dat direct-to-consumer (D2C) verkoop via internationale marktplaatsen automatiseert met behulp van AI-technologie. Het in 2022 opgerichte bedrijf kan helpen bij het automatiseren van complexe processen. Denk hierbij aan voorraadbeheer en prijsstrategie.
Groeiplannen en uitbreiding
Met de investering, waar ook Expon Capital en Motier Ventures bij betrokken zijn, wil MarketLeap zijn AI-gedreven platform verder optimaliseren voor conversie en gebruiksgemak. Het bedrijf plant nieuwe kantoren in Madrid en New York, en wil het team uitbreiden met experts uit de sector. Voor het platform moet het geld betekenen dat AI-automatisering verder verbetert, real-time analyse versterkt en marktplaatsintegraties uitbreidt.
CEO Mamoun Benkirane ziet met het nieuwe geld volop kansen om verder te groeien. Mede ook vanwege de worsteling van verkopers met versnipperde data en complexe tools. “MarketLeap neemt die last uit handen en maakt internationaal verkopen eenvoudig en winstgevend”, aldus Benkirane.
Eerder haalde MarketLeap al eens 2,6 miljoen dollar op. Dat geld ging zitten in optimalisatie van functies voor voorraadbeheer, prijsstrategie en integraties met derde partijen. Afgelopen jaar zag MarketLeap een stijging van 340 procent in het aantal klanten.
Tip: SAP lanceert SAP S/4HANA Cloud Public Edition voor retail en fashion