
Ondernemen

Ondernemen zit bij sommigen in het bloed. Dit betekent niet dat iedereen een eigen bedrijf begint of dat zou moeten doen. Ondernemen kun je op verschillende manieren doen. Je kunt inderdaad voor jezelf beginnen en een bedrijf stukje bij beetje uitbouwen. Of er juist voor kiezen om het bij een bepaalde grootte te houden, omdat dat beter aanvoelt. Veel grotere organisaties bieden echter ook de mogelijkheid om intern te ondernemen. Dit kan het geval zijn als er een nieuwe technologie doorbreekt en een organisatie ermee aan de slag wil. Dan zetten die organisaties vaak een interne start-up op. De ondernemende medewerker kan daar dan aan de slag. Maar wat zijn belangrijke zaken om in de gaten te houden als je gaat ondernemen, volledig zelfstandig of als onderdeel van een grotere organisatie? Er komt namelijk behoorlijk wat op je af als je het voor een groot gedeelte zelf moet regelen. Op die vraag en afgeleiden daarvan willen we je op deze pagina antwoorden geven.
Timeline

AWS loopt achter op Microsoft en Google in clouduitgaven
De wereldwijde clouduitgaven stijgen, maar die van Amazon Webservices (AWS) lopen achter op die van techreuze...

Orange gaat aparte divisies samenbrengen
De tot nu toe aparte diensten van Orange Belgium, Orange Business, Orange Business Digital Services en Orange...

Microsoft Advertising lanceert vernieuwde rapportage en Performance Max-updates
Microsoft Advertising heeft een reeks krachtige productupdates aangekondigd die gericht zijn op betere rappor...


Klarna zet in op menselijke VIP-klantenservice ondanks AI-revolutie
Tijdens het technologie- en innovatie-evenement South by Southwest (SXSW) in Londen heeft Klarna-topman Sebas...

Cegeka lanceert digitaal overheidsplatform voor volledige compliance in publieke sector
IT-dienstverlener Cegeka introduceert een nieuw, volledig geïntegreerd digitaal platform voor overheidsinste...

Meta wil $14 miljard investeren in Scale AI
Meta Platforms, het moederbedrijf van Facebook en Instagram, is verwikkeld in vergevorderde gesprekken om ong...

Klarna zet in op menselijke VIP-klantenservice ondanks AI-revolutie
Tijdens het technologie- en innovatie-evenement South by Southwest (SXSW) in Londen heeft Klarna-topman Sebas...

Hackers sturen dreigende e-mail naar CEO van Marks & Spencer
Op 23 april ontving Stuart Machin, CEO van Marks & Spencer (M&S), een dreigende en racistische e-mail...

Intent-based routing maakt klantcontact slimmer en persoonlijker met AI
In een wereld waarin klantverwachtingen sneller veranderen dan ooit, is uitmuntende klantenservice een doorsl...