Digital Realty lanceert zijn eerste kinderboek dat op een laagdrempelige manier de IT- en datacentersector tot leven brengt voor een jonge doelgroep. Het boek “Op avontuur in de Cloudwereld” heeft als voornaamste doel bewustwording creëren bij basisschoolleerlingen van zes tot twaalf jaar. Het boek geeft deze jonge lezers een kijkje achter de schermen in de datacenterwereld, met een boeiend verhaal en interessante illustraties.
In het boek ontdekken de twee zussen Bella en Nini dat, zodra het internet niet werkt, hun ‘slimme huis’ en apparaten ook niet meer werken. Ze gaan op een avontuur om dit internetprobleem op te lossen. Het verhaal legt spelenderwijs uit hoe nieuwe technologieën ons dagelijks leven beïnvloeden en welke techniek daarachter schuilt gaat.
Het kinderboek kwam tot stand in samenwerking met Kids Marketeers, een partij die gespecialiseerd is in de creatie van kinderboeken. Het kinderboek wordt in Nederland aangeboden als relatiegeschenk voor klanten, leveranciers en andere partners van Digital Realty.
Op dit moment is er een Engelse versie in de maak. Als er interesse is uit andere landen, is de optie om daarvoor ook een vertaling te maken. Het boek is kosteloos beschikbaar voor basisscholen. Dit initiatief sluit aan op andere activiteiten en samenwerkingen van Digital Realty met het primair onderwijs. Zo is er het datacenter spreekbeurtpakket, de datacentergame, en zijn er gastlessen op diverse bassischolen.
Jongere generaties
Het kinderboek deelt kennis en creëert bewustzijn over de datacentersector op verschillende niveaus. Voor kinderen biedt het boek een positieve en leerzame kennismaking met de wereld van datacenters en de technologie erachter. Tegelijkertijd zijn ouders en verzorgers die werkzaam zijn in de IT- en datacentersector hiermee in staat om spelenderwijs aan hun kinderen te laten zien wat voor werk zij doen, en hoe essentieel dit beroep is voor de maatschappij.
Melissa Scholten, Communicatie Manager bij Digital Realty, zegt: “We willen met dit boek een positief beeld creëren van datacenters en de technologie die daarachter schuilgaat. We brengen de jonge lezers bij dat er mensen nodig zijn om het internet online te houden. Door kinderen op jonge leeftijd kennis te laten maken met de wereld van IT en datacenters, hopen we interesse en nieuwsgierigheid te wekken voor deze sector. Maar vooral ook een stukje bewustwording, zowel voor de kinderen als hun omgeving die nog niet bekend zijn met datacenters. Ik ben blij dat Digital Realty dit soort initiatieven omarmt en ondersteunt, en het belang ziet om te investeren in de jeugd.”
Digital Reality
Het kinderboek draagt het bij aan eerdere initiatieven van Digital Realty om de datacentersector aantrekkelijk te maken voor de jongere generatie. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld samenwerkingen met JINC en Digital Realty’s jaarlijkse deelname aan Girls’ Day. Jongeren kennis laten maken met de datacentersector is dan ook een belangrijke pijler van Digital Realty’s maatschappelijke betrokkenheid.
Zo hoopt het bedrijf een blijvende impact te hebben op de volgende generatie. Met het kinderboek wil Digital Realty de jeugd inspireren en laten zien dat de IT- en datacentersector een stimulerende en betekenisvolle carrièrekeuze is.
Lees ook:
- De ICT-inhaalslag was prachtig, maar ook zwaar
- Bescherming van je belangrijkste assets – mensen, middelen en informatie – vanuit één softwareoplossing