Jeroen Degadt, directeur van Digi Belgium, verlaat het bedrijf volgende week. Dat bevestigde hij na een bericht in De Tijd. Degadt was betrokken bij het Roemeens-Belgische telecombedrijf vanaf de oprichting in 2023. Een opvolger is nog niet aangeduid.
Digi Belgium moet op zoek naar een nieuwe directeur. Jeroen Degadt, de topman die het bedrijf van bij de oprichting leidde, vertrekt eind deze maand. Hij deelde zijn vertrek mee in een bericht op LinkedIn.
Degadt stond aan het roer van de provider sinds de oprichting in 2023. Voordien werkte hij bij Proximus, één van de gevestigde Belgische telecomoperatoren waar Digi Belgium net een uitdager voor wil zijn.
Vierde speler op de Belgische markt
Digi Belgium is onderdeel van het Roemeense concern Digi en betreedde de markt als de vierde mobiele provider in België met een eigen mobiel netwerk. Het bedrijf positioneert zich als challenger tegenover de drie grote Belgische operatoren: Proximus, Orange en Telenet.
Over zijn reden van vertrek is Degadt duidelijk maar weinig specifiek. “Na zorgvuldige overweging heb ik besloten DIGI te verlaten. Ik kijk nu uit naar een lange zomer met familie en vrienden. Daarna zien we wel wat de volgende uitdaging inhoudt.” Dat hij nog geen nieuwe baan heeft, lijkt zijn woorden te bevestigen.
Opvolger nog gezocht
Digi Belgium is nu dus op zoek naar een nieuwe directeur. Wie die rol op zich zal nemen, is vooralsnog niet bekend. Het vertrek van Degadt komt op een moment dat de provider zijn positie op de Belgische markt verder aan het uitbouwen is.