De Waregemse IT-consultant ConXioN opent een nieuwe vestiging in Mechelen. Dit moet de positie van het bedrijf op de as Antwerpen-Brussel versterken. De nieuwe hub krijgt ook een mini-experience center.
Het bedrijf heeft een omzet van 60 miljoen euro met 200 medewerkers in acht vestigingen en is partner van Microsoft. ConXioN steunt vooral bedrijven die bezig zijn met duurzame digitale transformatie. De focus ligt dan vooral op versterking van het lokale met persoonlijke dienstverlening, afgestemd op specifieke behoeften van de klant.
Mechelse vestiging krijgt experience center
De vestiging in Mechelen krijgt een mini-experience center. Deze ruimte moet een broedplaats worden van ideeën, waar bedrijven in de regio nieuwe technologieën kunnen ontdekken en implementeren. In een veilige omgeving kun je daar experimenteren met cutting-edge technologieën. Het Experience Center in Waregem blijft fungeren als de grote innovatiehub. De activiteiten in het Mechelse experience center worden uitgebreid met evenementen, informatiesessies, opleidingen, hackathons en gastcolleges. Kennisdeling en aanleren van nieuwe vaardigheden staan daarbij centraal.
“Met de opening van onze nieuwe vestiging in Mechelen breiden we onze ondersteuning aan bedrijven in Vlaanderen uit’, zegt Jochen Maertens, General Manager van ConXioN-Groep. “Deze biedt een solide basis voor lokale verankering en proximiteit voor middelgrote en grote bedrijven op de brede as Brussel-Antwerpen. Het mini-experience center zal een katalysator zijn voor innovatie, kennisdeling en samenwerking. We helpen ondernemingen om duurzaam en digitaal te groeien door hen toegang te geven tot geavanceerde technologieën en sterke professionals.”
In september nam ConXioN ook al Userfull uit Boom en Lubon uit Zoersel over.
Tip:
- Omatis neemt More! Marketing over