2min Financieel

AI die nieuwe klanten zoekt voor sales haalt 1,5 miljoen euro op

AI die nieuwe klanten zoekt voor sales haalt 1,5 miljoen euro op

AxonJay ontwikkelde een AI-assistent ter ondersteuning van sales. Het product van de Brusselse start-up wordt goed onthaald, waardoor het bedrijf 1,5 miljoen euro zaaikapitaal kon vastkrijgen.

Sales worden ondersteund in de zoektocht naar nieuwe klanten. Het product van AxonJay werd ontwikkeld door twee data-experts die geloof hadden in AI voor het nuttig inzetten van data. Data over de markt wordt door de assistent onderzocht om de interessante profielen uit te filteren.

“Dát is wat we bieden: een assistent die je vooraf meldt wie je als verkoper best kan contacteren. Zo kan je het gros van de tijd die je aan research besteedde, steken in effectief opvolgen van je prospects”, vertelt AxonJay-CEO Jean-Philippe Schepens aan De Tijd.

Transparant in de werking

Gebruikers krijgen niet alleen de lijst van mogelijke klanten mee, maar kunnen ook in de technologie krijgen. Zo krijgen zij een goed beeld van de factoren die hebben bepaald dat een bepaald profiel door de assistent wordt aanbevolen.

De transparantie geeft gebruikers nog een vorm van controle. Daarnaast willen de ontwikkelaars van de assistent op deze manier zorgen dat gebruikers de prestaties van de assistent kunnen beoordelen. Zo kan de technologie voortdurend bijleren en verbeteren.

SAP eerste grote klant

De grootste klant van AxonJay momenteel is SAP. Door het succes heeft de start-up zich van 1,5 miljoen euro zaaikapitaal kunnen verzekeren. Met dit geld opent het bedrijf verkoopkantoren in Singapore en New York.

Daarna moet het bedrijf klaar zijn voor grotere kapitaalrondes. Schepens vertelt deze te willen opzetten in 2026 en beoogt 10 miljoen euro op te halen.

Tip! HubSpot wil alle datatools voor verkoop vervangen met Breeze Intelligence