Personeel
Zonder goed personeel is een organisatie nergens. Maar goed personeel vinden en behouden is in de huidige tijd niet eenvoudig. De waarde die nieuwere generaties hechten aan een langdurig dienstverband is sterk gedaald. Daarnaast zijn er nu andere prioriteiten. Zo is een auto van de zaak vaak geen interessante secundaire arbeidsvoorwaarde meer. Flexibiliteit in het indelen van de werkdag en -week staat vaak hoger op het verlanglijstje van werkzoekenden. Daarnaast is het voor organisaties ook zaak om personeel op een prettige manier te laten werken. Dat heeft implicaties voor de manier van managen van personeel, maar ook op welke tooling organisaties beschikbaar stellen. Zelfs de beste medewerker zal niet goed renderen als deze met slechte tooling moet werken. Verder is het nog belangrijk voor de beleidsbepalers binnen organisaties dat ze zich realiseren dat er geen one-size-fits-all is. Dat wil zeggen, er zijn waarschijnlijk minimaal vier generaties werkzaam binnen het bedrijf. Die kun je niet allemaal op dezelfde manier benaderen en aansturen. Lees meer over alles wat met personeel te maken heeft op deze pagina.
Timeline
Zoom en Nvidia slaan handen ineen: AI voor bedrijfsleven wordt beter
Zoom en Nvidia slaan de handen ineen om te zorgen voor de levering van een snellere, veiligere en beter aanpa...
Amazon bereidt grootste ontslagronde ooit voor: tot 30.000 banen op de tocht
Amazon staat aan de vooravond van de grootste ontslagronde in zijn geschiedenis. Volgens bronnen van Reuters ...
Nederland telt meer dan dubbel zoveel IT’ers als België
IT-profielen in België en Nederland: zoek de vier verschillen
Stagnerende groeimogelijkheden drijft toptalent weg, blijkt uit Workday-onderzoek
De wereldwijde strijd om talent bereikt een nieuw dieptepunt. Volgens het nieuwste Global Workforce Report va...
Google beperkt ‘Work from Anywhere’-beleid drastisch en worstelt met hybride werken
Google heeft zijn populaire Work from Anywhere (WFA)-beleid, dat tijdens de coronapandemie in 2021 werd ingev...
Zendesk introduceert nieuwe AI-automatiseringsfuncties voor contactcenters
Zendesk heeft tijdens zijn AI Summit een reeks nieuwe functies aangekondigd die de productiviteit van contact...
Fiverr schrapt 30 procent van personeel en richt zich volledig op AI
De freelancemarkt Fiverr kondigde dinsdag aan dat het ongeveer 30 procent van zijn personeel ontslaat – zoâ...
Van hiërarchie naar ecosysteem: hoe mens en AI samen bouwen aan een duurzame toekomst
AI wordt vaak gezien als een bedreiging voor banen of als iets dat bedrijven vooral efficiënter maakt. Maar ...
Microsoft verplicht personeel drie dagen per week te werken op kantoor
Microsoft gaat een groot deel van zijn personeel verplichten om weer minstens drie dagen per week naar kantoo...
Genesys lanceert AI-trainingsprogramma voor CX-professionals
Genesys heeft het Genesys Orchestrators-programma onthuld, een online platform dat CX-professionals moet help...