
Klantervaring

Zonder klanten heeft een organisatie geen bestaansrecht. Zo simpel is het. Vandaar ook dat klantervaring hoog op het lijstje van prioriteiten staat, of in ieder geval zou moeten staan als dat nog niet het geval is. Je klanten bepalen of je succesvol bent, dus die verdienen veel aandacht. Hoe maak je het klanten zo eenvoudig mogelijk om informatie te vinden of orders aan te maken? En wat doe je als een klant toch onverhoopt niet tevreden is met de geleverde producten of diensten? Zo’n laatste situatie, met een ontevreden klant, hoeft geen afscheid van die klant te betekenen. Als een organisatie het goed aanpakt, kan het er zelfs voor zorgen dat het een nog trouwere klant wordt dan het al was. Het mag duidelijk zijn, investeringen in de ervaringen van de klanten met een organisatie zijn uitermate belangrijk. Het is zaak die niet uit te stellen, al moet het natuurlijk wel passen binnen de budgetten en verdere plannen van de organisatie. Je leest alles over dit onderwerp op deze pagina.
Timeline

“Een digitaal vaardigheidsbewijs voor kinderen, is zo gek nog niet”
De eerste mobiele telefoon voor een zoon of dochter. Uit onderzoek blijkt dat 75% van de ouders moeilijkheden ...

VR-lesprogramma maakt cyberpesten bespreekbaar
Sociaal videoproductiebedrijf Shootlab lanceert het interactieve VR-lesprogramma 'Doe iets!' tegen cyberpesten...

Retailers zien AI als kans, maar ontberen kennis voor succesvolle uitrol
Veruit de meeste Nederlandse retailers beschouwen kunstmatige intelligentie als een veelbelovende oplossing om...

9 op de 10 mensen gebruikt digitale overheid
In 2022 zei 90 procent van de bevolking van 16 jaar of ouder gebruik te maken van de digitale overheid. Dat ge...

Nederland zakt weg op ranglijst ‘digitale kwaliteit van leven’
De vijfde jaarlijkse Index voor digitale kwaliteit van leven (DQL) van Surfshark zet Nederland op de 12e plek ...

Nationaal Archief zet Staten van Dienst ruim 120.000 voormalig militairen online
De Staten van Dienst van meer dan 120.000 voormalig militairen zijn nu online te doorzoeken bij het Nationaal ...

Dating-app Breeze mag (en moet) algoritme aanpassen
De Nederlandse dating-app Breeze vroeg aan het College voor de Rechten van de Mens of ze hun algoritme mogen a...

Huisartsenketens onder de loep
De twee toezichthouders voor de gezondheidszorg (IGJ en NZA) gaan nieuwe ketens van huisartsenpraktijken onder...

KPN opent virtuele winkel
Deze week opende KPN de eerste virtuele winkel. Via het scherm of een VR bril krijgen bezoekers dezelfde belev...

Vertraging in toegang nieuwssites bij X
X (voorheen Twitter) vertraagde een tijd lang bewust de toegang tot andere sociale mediakanalen van bijvoorbee...