Adobe GenStudio for Performance Marketing is de nieuwe generatieve AI-first-toepassing waar het bedrijf mee komt. Merken en bureaus kunnen daarmee sneller wereldwijde reclame- en marketingcampagnes starten.
Het nieuwe aanbod richt zich op de groeiende behoefte aan zeer gepersonaliseerde, merkgerichte en inhoud, via een groot aantal kanalen en regio’s. Bijna tweederde van de marketeers gelooft dat de vraag naar content tussen nu en 2026 minstens vijf keer groter wordt. Dat komt vooral door consumenten die merkervaringen verwachten die dynamisch naar tegelijkertijd ook gepersonaliseerd zijn.
Met GenStudio for Performance Marketing beschikken merken volgens Adobe over een selfservice-applicatie waarmee ze betaalde sociale advertenties, display-advertenties, banners en marketing-e-mails kunnen maken. Dat gaat veel sneller door gebruik van vooraf goedgekeurde, on-brand inhoud. “Het leveren van impactvolle wereldwijde campagnes hangt af van het vermogen om marketing- en creatieve teams dichter bij elkaar te brengen, met generatieve AI-aangedreven workflows die omslachtige en inefficiënte processen elimineren”, zegt Varun Parmar, algemeen directeur van Adobe GenStudio. “Adobe GenStudio for Performance Marketing maakt creatieven mogelijk om zich te concentreren op het leveren van diepgaande creatieve ontwerpen die een merk versterken, terwijl ze hun marketing-tegenhangers in staat stellen het grote aantal inhoudsvariaties te creëren die nodig zijn om klantbetrokkenheid, personalisatie en conversie te stimuleren.”
Generatieve AI-tools deel van nieuwe software
De nieuwe functies van de software stelt gebruikers in staat merkgoedgekeurde middelen te lokaliseren en inhoudsvariaties te creëren met generatieve AI-tools zoals Adobe Firefly en grote taalmodellen van derden. De software werkt met uitgebreide partnerschappen met grote bedrijven als Google’s Campaign Manager 360, Meta, Microsoft Advertising, Snap en TikTok. Daardoor kunnen volgens Adobe teams snel campagnes activeren en directe prestatie-inzichten krijgen.
Marketeers en creatievelingen kunnen daardoor snel zien wat consumenten aanspreekt. De AI-functies van Adobe kunnen kenmerken onderscheiden waaruit een afbeelding of video bestaat. Ze kunnen objecten in de inhoud achtergrond- en voorgrondkleuren en de aanwezigheid van mensen en bijvoorbeeld audiogenres interpreteren.
Adobe werkt ook nauw samen met bureaupartners. Accenture Song, Dentsu, Havas, IBM Consulting, Interpublic Group, Media.Monks, Omnicom, Publicis, Stagwell en WPP zijn daar deel van. GenStudio for Performance Marketing is de nieuwste applicatie voor merken en bureaus die Adobe GenStudio gebruiken.
Dankzij een ingebouwde contentrepository kunnen gebruikers snel merkgoedgekeurde middelen (afbeeldingen, logo’s, video’s en meer) vinden. Voor wie Adobe Experience Manager Assets gebruikt zorgt tweerichtingssynchronisatie dat je assets eenvoudig kunt hergebruiken. Je hoeft dus niet steeds helemaal opnieuw te beginnen.
Met GenStudio kun je inhoud creëren en remixen via tools zoals Adobe Firefly of via taalmodellen van derden. De inhoud kun je vervolgens koppelen aan verschillende doelgroepsegmenten. De nieuwe software is vanaf vandaag beschikbaar.
Tip:
- Adobe introduceert ‘Magic Fixup’
- Marketeers in Benelux succesvol met AI en data