
Ondernemen

Ondernemen zit bij sommigen in het bloed. Dit betekent niet dat iedereen een eigen bedrijf begint of dat zou moeten doen. Ondernemen kun je op verschillende manieren doen. Je kunt inderdaad voor jezelf beginnen en een bedrijf stukje bij beetje uitbouwen. Of er juist voor kiezen om het bij een bepaalde grootte te houden, omdat dat beter aanvoelt. Veel grotere organisaties bieden echter ook de mogelijkheid om intern te ondernemen. Dit kan het geval zijn als er een nieuwe technologie doorbreekt en een organisatie ermee aan de slag wil. Dan zetten die organisaties vaak een interne start-up op. De ondernemende medewerker kan daar dan aan de slag. Maar wat zijn belangrijke zaken om in de gaten te houden als je gaat ondernemen, volledig zelfstandig of als onderdeel van een grotere organisatie? Er komt namelijk behoorlijk wat op je af als je het voor een groot gedeelte zelf moet regelen. Op die vraag en afgeleiden daarvan willen we je op deze pagina antwoorden geven.
Timeline

Anthropic zoekt forse financiële injectie
OpenAI-tegenhanger Anthropic is op zoek naar nieuwe financiering die de totale waarde van de onderneming op $...

Gamma Communications blijft samenwerken met Cisco
Gamma Communications blijft samenwerken met Cisco. De aankondiging komt nadat Gamma ook al BrightCloud Group ...

Bedrijfsleven omarmt GenAI massaal
GenAI wordt massaal omarmd door het bedrijfsleven. Dat blijkt uit onderzoek van Bain & Company. Maar l...

Easi gaat ERP-software aanbieden aan de modebranche
De Belgische software-leverancier Easie heeft Tailorfit overgenomen. Het bedrijf zal daardoor dus de modebran...

Dark data: de klomp goud vergeten door organisaties
Organisaties beschikken over een schat aan data, die de basis kunnen vormen van interessante inzichten. Toch ...

Nieuwe Chrome-functie voor vertalen van complexe webpagina’s
Google test een nieuwe API die gebruik maakt van machine learning-modellen om real-time vertalingen van ingev...

Google Ads introduceert nieuwe AI-functies
Tijdens de DMEXCO-conferentie heeft Google vandaag een reeks te helpen hun campagnes te optimaliseren met be...

Marketeers in Benelux succesvol met AI en data
Uit onderzoek van HubSpot en LinkedIn blijkt dat marketeers in de Benelux vooroplopen in het gebruik van AI e...

Mislukte update hield Lufthansa Cargo aan de grond
Lufthansa Cargo, de vrachtafdeling van de Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa, werkte maanden aan een upd...

HubSpot wil alle datatools voor verkoop vervangen met Breeze Intelligence
HubSpot introduceert Breeze Intelligence als onderdeel van de Fall 2024 Spotlight. Het gaat om een datatool d...